Skip to main content

[ Politeknik Kuching dilanda masalah ]

TARIKH : 19 /01/2013

Masalah dan masalah ...
hari2 timbul masalah...

last week , ada masalah dgn pengundian bg wakil pelajar di Poli ini..
mnggu ni masalah PTPTN, masalah contract cleaner, masalah kebersihan, masalah attitude student, masalah undang2 baru di mana kenderaan tak bole masok gate poli selepas 5PM ..

apa nak jadi dgn IPT tmpat aku belajar ni???
setiap pelajar mmg ada hak utk bsuara kan?

x salah kan nak bersuara?
tp, bila ada yg bising2 keluarkan pendapat , ada pulak yg marah2 dgn pelajar tu..
kata kecoh sangat laa,, x pndai bersabar laa.. apa laaa... smua nya bising!!!

nasib baik ini tahun terakhir aku kat IPT ni...
x tahan dooooo... Semua dah pndai pijak kepala masing2..

CASE I : PELAJAR TERPEKIK2 DEKAT BANGUNAN AKADEMIK(BK)
malu nyaaa pelajar IPT mcm ni...
malu nya, pelajar yg bakal menjadi Diploma Holder perangai macam ni..
oiii, malu la wei!!

kalau kau jabatan mana punnn, pelajar course apa sekali punn..,, malu la wei!
terpekik terlolong mcm xda akhlak??
bangga la SANGAT! annoying!!
aku xkan bngga pun kalau ter'ooooooo' mcm xda motif ..
hahahah... malu siot mcm bngang! sorry for harsh word , but it suit u damn well!
kalau org dah baik hati nak menegur, jgn la kita nak jadi batu haaaapiiii pulak...

hairan hairan.. bangga nyeeee dgn perangai lelaki dok ngurat anak dara org.,.
ter'peewit , ter'uiuiuiui , ter'ehem ehem, ter'ooooooo ....
best ke ? hahahaha

CASE II : XDAAA CLEANER!
ni best lagi...
terbaekkk dari ladang..

lama aku jadi student hostel kat sini, aku tahuuu sangat perangai pnghuni2 hostel sini.. X PANDAI jaga kebersihan..
tmbah2 lagi dgn ada nya anjing2 berkeliaran...

hmmmm.. ketiadaan cleaner adalah satu berita buruk bagi kami...
contract utk company cleaner sebelum ni dah habis..
kalau pnghuni hostel x pandai berubah, x pndai jaga kebersihan, for sure, hostel kami akan sangat berbau!

sebenarnya x susah, tapi attitide mereka yg selalu bgntung dgn cleaner ni yg sangat2 mnyusahkan!! TOLONG TOLONG!

CASE III: PTPTN?

yg niii, bukan la masalah besar bagi aku..
tp merupakan masalah bg student2 yg tggal luar yg memerlukan duit saat2 ni..
mana lagi sewa rumah dorg, kenderaan dorang, buku2 smua belom bayar..

ujian besar sebenarnya.. bagi mereka yg sngat memerlukan.. sedih sedihh!
kesian nya student poli sekarang ni... :(

CASE IV : RULE KERETA X BOLE MASOK GATE SELEPAS 5PM!

hahahahhaha... ni agak parah sikit... student luar yg dtg nak bsukan pada wktu ptg tpksa park dorg punya knderaan dkat luiar gate...
okay poli! dae-bak sungguh rule ini!

kalau lepas ni, ada kes kecurian motor lagi, x pulak poli nak tolong kan?
kes hilang rim? kes hilang helmet?

kadang2 x pandai fikir masalah mcm ni dulu...
salah ke kenderaan pelajar parking kat dlm poli waktu beriadah?
mengacau ke kenderaan tu kat situ????
hahahahhahaha.. fikir2 kan lah..

CASE V : UNDI ALA2 PARLIMEN

hahahahha.. bukan xnak la mengundi, tp contoh dh dpan mata..
semester lepas kemainnnn lagi calon ni janji ni janji tu janji haktuii...
last nya , bila dia terpilih , apa yg jadi??
mana perubahan nya?
spoiled laaa....

mana laa student poli ni nak mngundi...
buang masa! BUANG MASA!
jadi yg smiley taik2 yg dorg post kat fb POLIKU tu adalah jawapan bg event mcm ni sbenarnya..
aku x laa sokong dorg bag smiley poop tu kat wall POLIKU., tp bnda tu reflection yg baik ..
reflection yg menunjukkan, pengudian pada semester lepas, xdaaaaa membawa apa2 faedah !
noktah!

TERIMA KASIH LAAAA KALAU SUDI BACA POST AKU NI!
hahaha...
i'm not attention seeker.. but those thing was fact!
totally fact! bukan rekaan semata2...



















Comments

  1. Heww. Macam2 nak? Peningg palak baca nak dalam group yaa deng. hehehe. Btw, ada ngundi x riya ??

    ReplyDelete
  2. xda mengundi punnn.. hahhahaa... :) tauk nang tauk, tp polah xtauk.. ngeee~

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

POLITEKNIK KUCHING SARAWAK (PKS)

assalamualaikum!! jwb ya! jgn x jwab! hihi...
tengah aku dok sorg2 kat rumah time semester break ni,,teringat pulak dgn dgn tempat aku blajar tu... rndu pulak.. x sabar nak balik laaa...hihi..x sbar nak tension2 dgn kuiz,assignment, n exam.. *weird aku dtg*  ^^

aku nak cta la skit pasal tmpat aku blja ni.. "POLITEKNIK KUCHING SARAWAK(PKS)" .. tau x ?? nama manja bg tempat aku belajar ni ialah POLIKU.. selain POLIKU..,,ada stu lagi politeknik kat Sarawak iaitu,,,POLITEKNIK MUKAH SARAWAK.. and nama manja poli ni ialah POLIMU... mmg ngam abiiss.. POLIKU,,POLIMU juga,,,ahahah..3 bulan lepas,lecturer aku ada ckap,,x lama lagi ,,akan bertambah bilangan politeknik kat sarawak ni..aq dah happy sngat sebab dia ckap politeknik tu akan dibina dekat Bintulu.. tempat kelahiran aku.. muka aku mencuka abiiss pulak bila dia ckp yg poli kemungkinan dibina 5 tahun lagi..ahahah..aq dah abis blajar pun time tu... huhu...xpa la kan..xda jodoh la aku dgn politeknik yg bakal dibina tu..kalau nak …

Orang Bilang Throwback

Tiap kali aku tengok gambar ni, aku teringat dengan arwah. Gambar ni arwah ambik masa datang Kuching tahun 2013 dulu.

Andai aku masih dapat berhubung dengan arwah, aku cuma nak cakap, aku happy sangat waktu masih ada dia. Terima kasih atas semua memori. Aku harap kau tenang kat sana. Aku rindu sangat kat kau.