Skip to main content

Posts

Showing posts from August, 2012

Raya di Daro

The Memories!
















Mahal VS Murah

Gadis A : Eh, mahalnya stokin kau beli. Sepasang mau dekat RM5. Itu baru stokin. Hand sock tu lagi mahal. Tak campur dengan lain lagi. Tengok baju aku. Sehelai baru berapa ringgit je.

Gadis B : Kau beli baju apa?

Gadis A : Baju t-shirt lengan pendek ni, baru berapa ringgit je. Dah boleh pakai pegi mana-mana. Selesa, takde serabut sangat, tak panas. Kau nak kena beli itu la, ini la.

Gadis B : Ohh, pakaian yang buka aurat, memanglah MURAH. Murah jugak harga diri kita bila pakainya. Pakaian yang tutup aurat, biar MAHAL takpe. SeMAHAL aurat yang dijaga :)



[ Allah S.W.T Pujaan Hati ]

Assalamualaikum w.b.t ..
Tinggal beberapa hari lagi , Ramadhan akan berlalu pergi..

Terima Kasih Ya Allah..
Kau memberi peluang kepada hamba mu ini utk berjumpa lagi dgn Ramadhan buat kali ke 20 ..
Terima Kasih.. Segala Pujian buat mu Ya Allah Ya Tuhanku... T.T

Alhamdulillah.. sempena Ramadhan kali ini, aku berasa sngt tenang..
Tenang menghadapi segala dugaan hidup aku..
Aku kembali bersujud ..
Aku kembali menggunakan telekung..
Aku kembali memakai tudung setiap masa..

Terima kasih kerana membuka hatiku Ya Allah..
Ramadhan kali ini memberi banyak kebaikan buat hamba mu ini..
Bersyukur sangat2...

Aku yang jenis panas baran pun, sekarang Alhamdulillah dpt tngani dgn baik..
Hadiah dariMu ini, akan aku pegang sampai aku mati..
Beri laa peluang kepada hambaMu ini utk sentiasa setia kepadaMu..