Saturday, August 13, 2011

[ cinta pertama ]

well halllooo world (bajet popular) .. ahhahaha..
harini aku nak bcerita skit.. saja2.. sementara line internet ok..then aku blom lagi in mood buat assignment, aku nak mmbazirkan masa aku yg x berapa mahal ni untuk bcerita mengenai cinta pertama aku.. haa
cinta pertama?? setiap org ada cinta pertama kan??
cinta tuu apa??? ada sapa2 taw apa tu cinta... ?

kalau dlm cta syurga cinta..,,cinta tu dtg dr pelbagai aspek..
cinta yg dtg dr allah swt..
cinta yg dtg dr syaitan..
cinta yg dtg dr jin...


so cinta korg dtg dr mana satu? ce korg ingt balik...dr mana??hihi
skarang ni..merata2 je aku tgok org bercinta..kwan2 aku..kazen2 aku. roomate aku... classmate aku... semua nya bercinta... jeles? memang tak lahhhh! ^^ 

haa..berbalik dgn cinta pertama aku ni tadi.... aku pun mcm korg2 jugak... pernah ada cinta pertama..

nama diberi ROHANI HJ ROSLI... ibu aku!! My lovely mom!! ^^ aku syg giler bapak kau kat mama aku ni.. hihi..
aku hidup smpai skarang ni pun sbb dia...betul! aku x tipu.... ^^ ..apa yg aku buat smua nya dia yg tentukan.. aku sbagai anak,,aku ikut apa yg dia nak.. aku nak dia gembira.. dia satu2nya wanita yg hebat kat mata aku... xda siapa yg bole lwan dia ..! hihi...  dia iron lady aku! ^^  cinta pertama ni..,takkan pupus smpai bila2..

aku ingta lagi waktu aku suka curi duit atuk aku kecik2 dulu,,dia x bg aku mkn.. dia hukum aku.. dia kata nak potong tgn aku..hihi..end up dia hukum aku dengan bubuh cili kat mulut aku. masa tu mama mmg garang sangat !tu cara dia mngajar aku jd org yg baik...
ingat lagi bila aku gaduh dgn classmate aku kecik2 dulu,,bukannya dia backup aku...tapi,dia mrh aku balik...sbb dia nak tanam sikap sbr dlm diri aku..
ingt lagi bila aku failed dlm exam..,,dia x bg tgok cartoon,,supaya aku belajar dan jadi org yg berjaya...ahhaha..tapi lepastu tetap jugak aku tengok cartoon..
ingt lagi bila aku nak belajar pkai motosikal dulu,,dia yg beria-ia nak ajar aku...walaupun dia tkut sebenarnya nak bg aku pakai motor..hihi..akhirnya aku dah ada lesen pun skarang!

my mom! cntik kan??

knapa tiba2 aku post pasal cinta pertama aku ni?
hihi..aku rindu setengah mati kat mama aku... masa puasa cmni,,aku x dpt nak sahur sama2..berbuka sama2..
lama pulak rasanya nak cuti raya ni..hm. nak balik!! uwa! ~.~



p/s: mama..mama.. mama... i love u ! so much! 





3 comments:

  1. sama la ngan mama+abah saya..
    xpenah nak backin anak2 kalau rasa anak salah..
    paling tidak, kita akan berdikari, dan tanggung kesalahan sendiri.. :)

    ReplyDelete